Bubu & Deboque

By beeXan
Hahaha... semakin hari semakin manja plak kucing-kucing aku ni. Masa mula-mula dapat dulu, dua-dua macam malu-malu kucing, tak nak ngan orang. Tapi sekarang, dah jadi macam kucing normallah, suka gesel-gesel, suka orang usap-usap. Wakakaka...

Ooo... lupa nak introduce, yang warna putih tu nama dia Bubu. Aku ambil nama Bubu sebab suka tengok watak Bubu dalam citer Yogi bear. And kalau korang ingat citer Bubu Cha Cha, ala.. yang citer bas boleh terbang tu. Hahaha, gila nostalgic nama kucing aku ni.

Bubu nie masa kecik giler hyperactive. Bila masuk dalam rumah jer, abis sumer benda dilanggarnya. Tu yang mama aku tak kasik dia masuk dalam rumah, kalau tidak abis la pasu-pasu dia, hihihi. Tapi sejak dia dah akil baligh ni, dah bersopan santun sikit la. Hahaha. Dia ni yang paling manja sekali sebenarnya, kalau aku pergi kerja pagi-pagi, mesti dia memanggil-manggil. :)

Yang hitam ni plak nama dia Deboque, dia ni spesis kucing Parsi, tu yang nampak malas jer. Tapi dia ni sombong sikit, biasak la, perasan lawa, Hahahaha. Tapi sekarang dah ok sikit la. Maybe sebab dia tengah pregnant kot. Sebab tu yang dia jadi manja. Kenapa nama dia Deboque? Sebab masa dia kecik nampak dia ni gemuk giler. And Deboque berasal dari perkataan Debok or Debab, yang bermaksud tembam/gempal/gebu dan perkataan yang semaksud dengannya. Hahaha.

Sebenarnya bukan apa aku nak introduce kucing-kucing aku kat sini. Tapi ini jer la the best shot that I have for both of them. Before this, memang susah giler nak tangkap gambar sebab diorang tak duduk diam. So, biler diorang dah manja nie, senang sikit nak tangkap gambar. Tapi kalau korang perasan, gambar Deboque tu mcm blur skit sebab masa tu dia nk lari dah. Huhuhu.
 

0 comments so far.

Something to say?